آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت ششم
نوشته شده توسط : ایفانت
 

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت ششم , افزایش ماندگاری در سایت و بازدید از صفحات 

 اعتماد سازی برای گوگل و کاربران

قطعا اگر میخواهید در نتایج شاهد پیشرفت و موفقیت خود باشید باید بدانید که سایت های اسپم در نتایج گوگل اعتباری نداشته و در رتبه های بالا قرار نخواهند گرفت علاوه بر این اگر سایت شما اسپم به نظر بیاید در جذب کاربران نیز دچار مشکل خواهید شد زیرا هیچ کاربری علاقه ای به بازدید کردن از سایت اسپم نداشته و اگر شما از طریق وب سایت خود در حال فروش کالا یا خدمات میباشید قطعا نباید توقع داشته باشید حتی یک کاربر اقدام به خرید از سایت شما نماید. در ابتدا از خود بپرسید که اگر خودتان وارد سایتی شوید که مانند یک سایت اسپم میباشد آیا علاقه ای برای بازدید از آن دارید ؟ آیا علاقه ای برای خرید از آن نشان خواهید داد ؟ آیا به مطالب این سایت به چشم مطالبی معتبر نگاه خواهید کرد ؟ آیا تصور میکنید اگر از این سایت خرید انجام دهید محصولی با کیفیت به دست شما خواهد رسی *>   ؟

 

 

 

 

 

پاسخ تمام این سوالات واضح و مشخص است و قطعا خود شما نیز در مواجه شدن با یک وب سایت اسپم یا وب سایتی که اسپم به نظر میرسد هیچ علاقه ای به خواندن مطالب و یا خرید از آن نخواهید داشت به همین دلیل باید اعتماد گوگل و کاربران را جلب نمائید تا بدانند که سایت شما یک وب سایت معتبر بوده و سایت اسپم به حساب نمی آیید. اما این اعتماد سازی چگونه میتواند انجام پذیرد ؟ شما چگونه میتونید موجودیت خود را برای گوگل و کاربران اثبات نمائید ؟ قرار دادن بخش ارتباط با ما بسیار مهم بوده و میتواند اعتماد سازی قابل توجهی انجام نماید . در بخش ارتباط با ما میتوانید اطلاعات دقیقی از قبیل نام شرکت ، شماره ثبت ، شماره های تماس ثابت و همراه ، آدرس پست الکترونیکی ، آدرس مکانی که در آن فعالیت میکنید و... قراره دهید تا کاربران و گوگل بدانند برای ارتباط میان شما و کاربر راه های متعددی وجود داشته و کاربر به راحتی میتواند به شما دسترسی داشته باشد . از طرفی در بخشی مانند درباره ما میتوانید اطلاعات کامل و جامعی از تاریخچه شرکت و فعالیت های آن در اختیار کاربران قرار دهید. در بخش درباره ما میتوانید از تصاویر خودتان نیز استفاده بسیار خوبی داشته باشید . چه ایرادی دارد که تصاویر محل کار ، تصاویر همکاران و... را در صفحه درباره ما قرار دهید ؟ تصاویر میتوانند اعتماد سازی قابل توجه تری نسبت به متون داشته باشند به همین دلیل توصیه میکنیم از تصاویر حتما استفاده نمائید. یک راه دیگر برای شما طراحی کاتالوگ میباشد زیرا این کار علاوه بر اعتماد سازی میتواند دید مثبتی در رابطه با شما ایجاد نموده که منجر به افزایش فروش شما گردد. همه این مسائل باعث افزایش اعتبار سایت شما برای گوگل و کاربران شده و باعث میشود در نتایج رتبه های بهتری را به خود اختصاص دهید زیرا امروزه گوگل اهمیت فراوانی به طبیعی کار کردن وب سایت ها میدهد و هرچه وب سایت شما را کاربرپسند تر تشخیص دهد در نتایج بالاتری قراره خواهد داد. به زبان ساده تر سعی کنید طراحی سایت شما به گونه ای باشد که برای رفاه کاربران باشد ، سایتتان را به گونه ای اداره نمائید که برای کاربران مناسب و آسان باشد و در واقع سایت را برای کاربران ایجاد نمائید نه گوگل .

 

ماندگاری ، گردش ، عدم فرار از سایت

یکی از مسائلی که امروزه برای گوگل بسیار مهم میباشد میزان ماندگاری کاربران در سایت میباشد . در نظر داشته باشید که عنوان صفحاتتان  حتما با مطالب درون آن کاملا مرتبط باشد زیرا اگر کاربری وارد صفحه ای با عنوان طراحی سایت شود اما این صفحه حاوی مطالبی ورزشی باشد فورا از صفحه خارج خواهد شد و این مسئله میزان ماندگاری در سایت شما را کاملا کاهش خواهد داد. به هیچ عنوان از عنوان های دروغین برای صفحاتتان استفاده نکنید زیرا اگر عنوان صفحات شما با مطالب صفحه تناقض داشته باشد علاوه بر از دست رفتن میزان ماندگاری در سایت باعث از دست رفتن اعتبار سایتتان نیز خواهد شد زیرا کاربران اعتماد خود به سایت شما را از دست خواهند داد. امروزه برای گوگل میزان گردش کاربران در سایت نیز بسیار مهم است و ترجیح میدهد هنگامی که کاربری وارد سایت شما شد در صفحات مختلف آن گردش داشته و صفحات مختلف سایتتان را بازدید نماید . این گردش در سایت شما هرچه بیشتر صورت پذیرد برای شما مفید تر خواهد بود زیرا اولا میزان ماندگاری در سایت را کاملا افزایش میدهد ، دوما میزان گردش در سایت افزایش یافته که در نتیجه منجر به کاهش فرار از سایت خواهد شد و به عبارتی تمام امتیازات مثبتی که گوگل برای این مبحث در نظر گرفته را بدست خواهید آورد. منظور از فرار از سایت این است که کاربری که وارد سایت شما شده است فورا سایت شما را ترک ننماید . گوگل این مسئله را اصلا دوست نداشته و برای وب سایت هایی که کاربران زیادی فورا از آن خارج میشوند ارزش و اعتبار زیادی قائل نمیشود زیرا این مسئله را بی کیفیت بودن سایت تشخیص داده و قطعا سایت های بی کیفیت در گوگل حائز اهمیت نبوده و از جایگاه خوبی در نتایج آن نیز بهره مند نخواهند بود. سعی کنید تا میتوانید مانع از فرار کاربران شوید زیرا هرچه کاربران شما مدت زمان بیشتری در سایت شما قرار داشته باشند احتمال بازدید از صفحات مختلف شما توسط آن ها نیز بالاتر خواهد رفت به مین دلیل شما میتوانید از تمامی مزایایی که گوگل برای ماندگاری کاربران در صفحات و گردش در میان صفحات سایت قائل میشود استفاده کرده و به رتبه های بالاتری و سئو در میان نتایج گوگل دست پیدا نمائید. در قسمت بعدی در رابطه با روش هایی برای بالابردن میزان ماندگاری و گردش در صفحات و همچنین از دست ندادن کاربران ( فرار از سایت ) مفصل تر توضیح خواهیم داد.

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت اول

 

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت دوم

 

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت سوم

 

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت چهارم

 

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت پنجم 

 

بهینه سازی سایت

 

 منبع: مقاله ی آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت ششم از سایت ایفانت

 

 

 




:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی سایت ارزان , طراحی سایت حرفه ای , سئو و بهینه سازی سایت , برندینگ , بازاریابی اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: